reklama

Prečo sa mladí ľudia nechcú viazať?

„Kedy sa už konečne vydáš? Roky ti utekajú a ja v tvojom veku...“ typickými pripomienkami ma moji rodičia, starí rodičia, ich priatelia či známi bombardujú už niekoľko rokov. Minimálne ma donútili zamyslieť sa nad tým...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

...prečo sa nechcem ešte viazať, keď tento rok na torte sfúknem už 26 sviečok, štúdium v podstate úspešne dokončené, a aj tie biologické hodiny sem-tam začujem z diaľky tikať? Celý život, celé detstvo aj dospievanie som túžila po láske, po krásnom vyrovnanom vzťahu s niekým, kto ma bude milovať, prežijeme spolu krásne chvíle a neskôr si ma za slávnostného vyzváňania kostolných zvonov vezme za ženu.. ktoré dievča po tom netúži? Prečo som teda stále (a väčšina mojich rovesníčok, ktoré poznám) slobodná a navyše aj šťastná a spokojná s týmto stavom? Tým dôvodom je strach...čím je človek starší a aj o pár negatívnych skúseností bohatší, jednoducho stráca ilúzie o tej vysnívanej láske na celý život, o tých prechádzkach po meste ruka v ruke aj po pár desaťročiach spoločného súžitia, o vernosti na celý život a vôbec.. dospela som k názoru, na ktorom trvám: láska nestačí... Nie som si vlastne ani istá, či viem, čo je to láska...viem, čo je to zamilovanosť a aj závislosť na niekom, no cítila som vôbec niekedy lásku?.. ak som si aj myslela, že ju cítim, nakoniec prevládol rozum a vzťah stroskotal.. tak existuje vôbec láska? Ako človek môže s istotou povedať, že niekoho ľúbi na celý život? Ako si môže byť istý, že po pár rokoch sa ten človek nezmení natoľko, že bude neznesiteľné s ním žiť? Ako vie, že ho bude ľúbiť navždy? Príliš mnoho otázok... Teraz akoby som počula moju starú mamu: „Keď stretneš toho pravého, takéto myšlienky budú pasé a bude ti jasné, že s týmto človekom chceš stráviť celý život“ Asi niečo na tom bude.. je pravda, že zatiaľ pri žiadnom svojom partnerovi som si nevedela predstaviť, že by som s ním mala mať a hlavne aj chcela mať deti a rodinu... to je dosť vážne..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

... prečo sa teda mladí ľudia nechcú viazať? Myslím, že v súčasnej rýchlej, zinternetizovanej dobe plnej mnohých príležitostí pomaly na čokoľvek, kdekoľvek a s kýmkoľvek sa mladý človek bojí dať celé svoje srdce niekomu ako na dlani a dvakrát rozmyslí komu sa zaviaže na celý život... pretože aj napriek všeobecnému zaužívanému názoru, že dnešní ľudia sa nechcú tak skoro vzdať svojej slobody, ja si nemyslím, že je to tak celkom pravda... skôr mám pocit, že sa v nás neustále zvyšuje strach z budúcnosti, strach jeden z druhého a tiež strach si navzájom dôverovať... hm, a čo s tým? Neostáva nám nič iné, len sa prispôsobiť... ktovie, kam to celé dospeje, možno o pár desiatok rokov budú náš pocit osamotenosti nahrádzať „teplé“ náruče nejakých umelo-inteligentných robotov, určených špeciálne pre tento účel...

Zuzana Luptáková

Zuzana Luptáková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..čerstvo zamestnaná v novom meste..ale veď aj Trnava je pekné mestečko.. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáo kniháchúvahyna okrajtrochu poézieSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu